4/5/14

Parisian Chic and a Japanese Fashion Giant meet in London

מותגים גדולים מרבים בשנים האחרונות בשיתופי פעולה עם מעצבים ואמנים כדי למשוך את הקהל ולהציע פריטים החורגים מהקו הרגיל של המותג
שיתופי הפעולה מיוצרים במהדורה מוגבלת ולפרק זמן קצר ,כך שההייפ סביבם גדול  , אבל לא תמיד מוצדק

שיתוף פעולה סימפטי במיוחד הושק לפני שבוע בין ענק האופנה היפני , החביב עלי מאוד
 Uniqlo  
 ובין דוגמנית העבר והמוזה של קרל לגרפלד במשך שנים רבות 
 Inès de La Fressange .


לה פרסניי הוציאה לפני שלוש שנים ספר על סודות היופי של הפריזאית

שהפך לתנ"ך של חובבת הסטייל . גם בישראל


הצלחת הספר , הסטייל הנוטף ממנו וגם העובדה שגברת לה פרסניי מזכירה בספר את יוניקלו כאתר קניות מועדף , לא חמקו מראשי החברה , והם פנו אליה בהצעה ליצור עבורם קולקציית קפסולה .


הבגדים עצמם מאוד בסיסיים - ג'ינס ,ז'קט ,שמלת מעטפת ,חולצת משי מכופתרת ,מכנסי קאפרי , כל הפריטים עליהם ממליצה לה פרסניי כנצחיים
  מיוצרים בשלל צבעים וגדלים , ברוח יוניקלו


הבגדים מיוצרים מחומרים מעולים ותשומת לב קפדנית לפרטים . תווית מיוחדת וגם תפר אדום במקום שונה בכל פריט נותנים לרוכשת תחושת שייכות למועדון מובחר , והמחירים - נמוכים יחסית לחומרים ולהקפדה וגבוהים יחסית ליתר הבגדים הנמכרים ביוניקלו 


סוג של 
win / win 
גם למותג וגם לקונה


ואיך הבגדים עצמם ? 
אני בטוחה שעל אינס דה לה פרסניי ,שגם מדגמנת אותם בקמפיין מקסים בגובה העין  ,הם נראים מיליון דולר . על אשה ממוצעת הם נראים רגילים וקצת פחות מדי מחמיאים .


ומה יצא לי מזה ? - חולצת משי שחורה ויפה



Many big brands initiate cooperation with designers and artists , in recent years , to attract the audience and offer items that exceed the normal line of the brand .


Collaborations and limited editions for a short time , the hype around them is great, but not always justifiedParticularly sympathetic cooperation was launched last week between Japanese fashion giant , Uniqlo , and the former model and muse of Karl Lagerfeld  Inès de La Fressange.
La Fressange wrote three years ago a book called Parisian Chic , about the  beauty secrets of a Parisian woman . 
The book became rapidly a bestseller and turned into the bible of Fashionistas  ,
,in Israel too .The success of the book, oozing style , and the fact that Mrs. La Fressange's book mentions Uniqlo as a  favorite shopping site , did not escape the heads of the company, and they proposed LF to create a capsule collection for them .The clothes themselves  are very basic  - jeans , jacket,buttoned silk shirt  , Capri pants , all items recommended by  La
Fressange in her book .
 The clothes are made from luxurious materials with meticulous attention to detail. A special label and a red stitch on each item give the purchaser a sense of belonging to an elite club.
The  prices - relatively low to the materials and observance and performance and expensive to the rest of clothes sold in Uniqlo .Type of win / win to the  brand and  the buyer.And how are  the clothes themselves?I'm sure that on Inès de La Fressange , who is also modeling them  in the charming campaign  , they look a million dollars. On the average woman they look a little  ordinary and less flattering .

No comments:

Post a Comment