2/24/18

Georgia on my Mind

Exploring the area around Kazbegi - Sno valley, north Georgia

החלטנו על נסיעה לגיאורגיה בעיקר בגלל שהמדינה היתה סגורה לגמרי בפני המערב בגלל מסך הברזל, וגם לאחר מכן בגלל המלחמה עם רוסיה, נשארה סגורה.
עד לפני כעשר שנים.
סוג של קפסולת זמן צבעונית, על התפר בין אירופה לאסיה. עם השפעות סובייטיות חזקות.
בשיטוטים באינטרנט הבנתי שהאופציה היחידה שלנו היא לינה בבתים של אנשים, אבל אז גוגל הפתיע אותי והעלה כתבה על מלון בהרי הקווקז סמוך לגבול הרוסי, בעיירה קטנה בשם קזבגי (סטפסמינדה, שם נוסף), במבנה שהיה פעם סנטוריום לאצולה הסובייטית, שמסתבר שאהבה מאוד לבוא לגיאורגיה . המבנה שופץ כך שהקווים הברוטליים של האדריכלות הסובייטית נישמרו אבל הפנים הוסב למלון מפנק עם צבעוניות גיאורגית עליזה. ומכל חדרי המלון נישקפת הפיסגה המושלגת של הר קזבק העצום וכנסיה מבודדת שנבנתה על מורדותיו.
הזמנתי. המחיר כמו צימר בגליל או פחות.
לדרך להרי הקווקז מטביליסי הבירה קוראים ״הדרך הצבאית״, מכל הסיבות, והדרך יפהפיה אם כי משובשת בחלקה, כמו כל הדרכים במדינה המתפתחת.
מהמלון  Rooms Kazbegi , עשינו טיולים בעמקים נידחים שהחיים בהם השתמרו כמו לפני מאות שנים. ובערב חזרנו להתפנק מותשים עם שמפניה גיאורגית וחצ׳פורי ולסאונה.
יצא לנו מושלם כי למרות ששכרנו 4 על 4, רוב הדרכים הן דרכי עפר משובשות, וגם הלכנו הרבה ברגל, דרך כפרים נטושים מסיבות שונות, וגם מאוכלסים בחלקם. טיפסנו גם לכנסיה המבודדת והמיסטית - גרגטי.
הכל עדיין מאוד זול, והאוכל והיין מעולים, וכולם מדברים רוסית בנוסף לגיאורגית. הצוות במלון דובר אנגלית,כך שמאוד נעזרנו בהם.
אין מה לקנות. קניתי קצת תבלינים ואיקונות. זהו.
משם חזרנו ובילינו יומיים בטביליסי הבירה שהיא עיר ממש מגניבה עם הרבה ארמונות מתפוררים ומרפסות עץ שנראות כמו תחרה.
בטביליסי התאכסנו ב״אח״ של המלון מהגבול הרוסי שג״כ היה בעבר מוסד סובייטי. בית דפוס סובייטי ענק ונטוש שהוסב למלון cool. קווים ברוטליסטיים גרנדיוזיים אפורים, לפי מיטב האדריכלות הסובייטית מבחוץ ומבפנים רומנטיקה צבעונית גיאורגית מפנקת. Rooms Tbilisi.
שוב, זה היה מאוד נחמד, כי אפילו טביליסי היא לא אירופה, יש מעט מאוד שילוט והרבה דברים לא מסודרים. אז כל עצה היתה שווה זהב.
טביליסי נעה על תפר בין עיר קולית נוסח ברלין או ניו יורק לעוני מרוד ולאוליגרכים. למעשה משולש עם 3 קודקודים שכל אחד מושך לכיוון שלו. הרגע הזה יעבור כך שלדעתי זה ממש הזמן לסוע לשם.
אפילו ברחוב של המלון, החנויות המובילות הן חנות לכלי בית וגלנטריה, גומחה למכירת גבינה ביתית ועל כל פינה מוכרת ירקות (כל הירקות טעימים), ומלא מאפיות.
טעמנו אותה על קצה המזלג ואני רוצה עוד.
היזם הגיאורגי ששיפץ/בנה את שני בתי המלון בהם שהינו -  Rooms, מתכנן לשפץ עוד מבנים באיזורים נידחים כמו זה שבצפון בהרי הקווקז. ממש ראש טוב. ואני עוקבת.
גם כי אני רוצה לבדוק עוד איזורים בגיאורגיה וגם כי זה שעתיים וחצי טיסה מתל אביב

Kiosk, Sno village, North Georgia


On our way to Kazbegi - Fortress Ananuri, Georgian Military Road 
The Swimming Pool at Rooms Kazbegi. The building was a Sanatorium for the Soviet Nobility

The Cooks at Rooms Kazbegi, Local Pride

Old Tbilisi Glamour - on the way to Keto&Kote
Palaces falling apart - Old World Charm, Tbilisi
Modern Luxury mixed with Georgian Color palette at Rooms Tbilisi

The Cheese Alcove, Kostava str. Tbilisi





No comments:

Post a Comment